Kristent Pædagogisk Institut gennemfører i 2022-23 et Akademiforløb med 15 studerende.
Under et akademiforløb får de studerende kompetencer til at tænke principielt samt argumentere for og begrunde valg omkring dannelse og formidling ud fra et kristent perspektiv og designe konkret praksis derefter.
Forløbet finansieres af KPI med støtte fra Borgfonden.
KPI gennemførte i 2018-19 det første Akademiforløb med 15 studerende. Se Helene Kofoed Pihl fortælle om sin oplevelse med KPI Akademi HER
Herunder følger links til de 15 opgaver, som det første hold leverede i slutningen af deres studium i januar 2020.
Det demensramte menneskes tro af Andreas Bjerre Nielsen
Hvorfor er det vigtig at have Nærværende samtaler om tro i familien og hvordan skaber vi mulighederne? af Ann Charlotte Nørremark
"Hvorfor må jeg ikke slå igen?" - en artikel om børn og unges etiske dannelse af Anne Line Vestergård
På en markedsplads med mange verdensanskuelser søger børn og unge efter skønhed af Christian Iversen Vestergård
Lad os være afhængige af hinanden - Refleksioner over det kristne fællesskab af Christina Munk Eriksen
Hvordan ærer børn deres forældre i 2019? af David Bruun Ingemansen
Familiens behov for hvile i højhastighedssamfundet af Gurli Kirkegaard Hewitt
Åndsfrihed blandt unge kristne En undersøgelse om hvordan unge kristne kan inddrages i kampen for åndsfriheden af Helene Kofoed-Pihl
On Location Undervisning i Israel af Jesper Smed Risbjerg
Oplægsplan til undervisningsaften om køn i et kristent perspektiv af Mathilde Bech Braüner
Livslektionen: En religionspædagogisk samtale. KPIs podcast-kanal af Mikkel Haahr Andersen
Religionspædagogiske overvejelser til dig som KK-underviser af Milka Koefoed-Jespersen
Kristen dannelse - værdifuldt potentiale af Simon Hauge Lindbjerg med Slides
En kristen efterskoles opgave…: Et debatoplæg til forældre, elever og efterskoler for at udfordre tanken om , hvordan vi tænker kristen efterskole i forkyndelse og elevfordeling af Søren Jacobsen